بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/07/23 - 14:24
  • - تعداد بازدید: 36
  • - تعداد بازدیدکننده: 35
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
در راستای سلسله نشست ها با مسئولین دستگاه های اجرایی

نشست هم اندیشی رئیس بنیاد نخبگان و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد

با هدف حضور مؤثر و هدفمند نخبگان و استعدادهای برتر به منظور اثرگذاری اجتماع نخبگانی برای ارتقای علمی و فرهنگی در حوزه وقف و امور خیریه، نشست هم اندیشی رئیس بنیاد نخبگان و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری:

یعقوب طادی رئیس بنیاد نخبگان استان هدف از برگزاری این نشست را بسترسازی برای توسعه فرهنگ وقف علمی، شناسایی خیرین و هدایت ایشان به سمت وقف علمی، ایجاد زمینه‌های لازم برای استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان و سرآمدان در راستای امور مسئله‌شناسی، حل مسائل و چالش‌های موجود در حوزه وقف و امور خیریه و همچنین فرصت سازی مناسب برای اجتماع نخبگانی بر اساس ظرفیت های موجود در اداره کل اوقاف دانست.

رئیس بنیاد نخبگان استان با اشاره به اینکه در حوزه وقف با رویکرد جدیدی در کشور روبرو می باشیم، گفت: بحث وقف علم و فناوری در کشور نیازمند فرهنگ سازی است و ضرورت دارد بخشی از خیرین به سمت وقف علمی و موقوفات وافقان به سمت نیازهای واقعی جامعه هدایت شوند. وی همچنین گفت: تخصیص موقوفات به نخبگان و حمایت از کارآفرینان و مخترعین می تواند موجب تحول در به بار نشستن طرح ها و ایده های فناورانه ایشان و تقویت اکوسیستم کارآفرینی شود که در نهایت، جامعه از منافع آن بهره مند خواهند شد.

طادی ضمن تأکید بر اهمیت همکاری های مشترک دو دستگاه پیرو تفاهم نامه منعقد شده در این خصوص، یکی از راهکارهای عملیاتی شدن مفاد تفاهم نامه را تشکیل هیئت اندیشه ورز نخبگانی با موضوع وقف علمی با حضور متخصصین و صاحب نظران در این حوزه دانست.

وی همچنین گزارشی درخصوص اقدامات بنیاد نخبگان استان برای تشکیل «مجمع خیران نخبه پرور چهارمحال و بختیاری» ارائه کرد و تعریف جایزه های تحصیلی به نام سرآمدان، نخبگان و خیرین را یکی از برکات تشکیل این مجمع دانست که کمک شایانی به پیشبرد اهداف مشترک دو دستگاه خواهد نمود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به رتبه سوم ایران در جهان از نظر ضریب هوشی، یکی از نعمت های نخبگان را بهره مندی از هوش و ذکاوت ذاتی و خدادادی دانست و افزود: پرورش صحیح این استعداد بالقوه و بسترسازی برای رشد و شکوفایی آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. وی ضمن تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف علمی در استان، افزود: وقف علمی یکی از جدید ترین انواع وقف می باشد که می تواند اثر بارزی بر توسعه و پیشرفت علم و فناوری به ویژه اقتصاد و اشتغال دانش بنیان داشته باشد.

وی ضمن ارائه گزارشی از موقوفات موجود در استان گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه نیازمند بکارگیری توانمندی و ایده اجتماع نخبگانی در موقوفات بوده و در حوزه هایی مانند گردشگری و توریست مذهبی، مدیریت بقاع متبرکه، کشاورزی، باغبانی و IT، از همکاری اجتماعات نخبگانی استقبال می کند.

امیری در ادامه به اهمیت مدیریت وقف بر اساس نیاز واقعی کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به نیاز کنونی کشور به ورود خیرین به حوزه علم و فناوری، می توان خیرین را به این سمت سوق داد تا با کمک های مادی و معنوی ایشان، تحول اساسی در جامعه علمی ایجاد گردد.

در این نشست همچنین درخصوص موضوعاتی از قبیل مشارکت در برگزاری برنامه های تکریم و الگوسازی، حمایت از نخبگان و مستعدین برتر که از نعمت داشتن پدر محروم هستند، نشر گفتمان وقف و الگوسازی وقف علمی توسط دو دستگاه و کمک به تهیه جهیزیه برای نخبگانی که از لحاظ مالی در وضعیت مناسبی نیستند (در قالب برنامه پیوند آسمانی)، به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

  • گروه خبری : گروه های مطالب,گروه های محتوا,SlideShow,گفتگو,دیدگاه
  • کد خبر : 173733
مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

تصاویر