بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/04/19 - 13:06
  • - تعداد بازدید: 215
  • - تعداد بازدیدکننده: 210
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در راستای بازدیدهای استاد محور با حمایت بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری

تعدادی از دانشجویان دانشگاه شهرکرد از کوه کلار و تالاب گاوخونی بازدید کردند

با حمایت بنیاد نخبگان استان و راهبری دو نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه شهرکرد، تعدادی از دانشجویان دانشگاه شهرکرد در برنامه بازدیدهای علمی شرکت نمودند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری:

بازدید علمی از کوه کلار برای دانشجویان رشته باغبانی دانشگاه شهرکرد برگزار شد. کوه کلار، از قلل مرتفع زاگرس با ارتفاع ۳۶۲۹ متر در شهر گندمان استان چهارمحال و بختیاری بوده که سمت شرق آن از تنگ وستگان شروع و نهایتاً به گردنه‌ی سولگان ختم می‌گردد. کوه کلار عامل اصلی به وجود آمدن تالاب چغاخور، تالاب‌ گندمان، تالاب سولگان و تالاب علی آباد می باشد و در واقع وجود تالاب های فوق که به صورت زنجیر وار به هم پیوسته، زیستگاه بیش از سیصد هزار پرنده بومی و مهاجر، آبزی، کنار آبزی بوده و مدیون وجود ارتفاعات برفگیر کلار است. نزدیک به هفتصد گونه گیاهی در کلار شناسائی شده که قریب پنجاه گونه آن در پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از آن جمله می‌توان به گیاهانی همچون شاه تره، زول، انواع گون، پرسیاوشان، افسنطین، بومادران، تره کوهی و گیاهی نادر و کمیاب به نام زهر آبی و غیره یاد کرد.

همچنین بازدید علمی از تالاب گاوخونی برای دانشجویان رشته مهندسی طبیعت دانشگاه شهرکرد برگزار شد. این بازدید با هدف آشنایی دانشجویان دانشکده منابع طبیعی و به خصوص رشته مهندسی طبیعت با یکی از مناطق مهم رویشی و همچنین زمین‌شناسی و ژئومورفولوژی کشور انجام شد. منطقه ورزنه و باتلاق گاوخونی دارای جاذبه‌های بسیاری از دیدگاه پوشش گیاهی، زمین شناسی، ژئومورفولوژی و زمین گردشگری است. دانشجویان ابتدا از تپه‌های ماسه‌ای اطراف شهر ورزنه بازدید نمودند و با ساختار انواع تپه‌های ماسه‌ای، نبکا و همچنین انواع گیاهان ماسه‌دوست و خشکی پسند آشنا شدند. سپس دانشجویان از کوه آتشفشانی کوه سیاه، کفه‌های نمکی و سنگفرش بیابانی و انواع گیاهان شورپسند در پلایای گاوخونی بازدید نمودند. همچنین حین بازدید در این منطقه با آثار فرهنگی جالبی نظیر قلعه‌های تاریخی و آبیاری به روش‌های سنتی در منطقه آشنا شدند.

  • گروه خبری : گروه های مطالب
  • کد خبر : 166343
مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید