بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/07/28 - 13:20
  • - تعداد بازدید: 32
  • - تعداد بازدیدکننده: 29
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در راستای توانمند سازی نخبگان و مستعدین برتر چهارمحال و بختیاری

برنامه یک روزه علمی و فرهنگی ویژه نخبگان و مستعدین برتر برگزار شد.

با هدف آشنایی با پیشرفت های علمی و صنعتی، توانمند سازی و ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خود باوری، افزایش مهارت های تخصصی و آشنایی با ظرفیت های فرهنگی و گردشگری استان، برنامه یک روزه بازدید از گروه تولیدی برفاب، قلعه چالشتر و گرداب بن برای تعدادی از نخبگان و مستعدین برتر چهارمحال و بختیاری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری:

یعقوب طادی رئیس بنیاد نخبگان استان گفت: این بازدیدها در راستای اجرای برنامه های مصوب بنیاد و با هدف آشنایی نخبگان و مستعدین برتر با پیشرفت های علمی، فناوری و صنعتی، ظرفیت های بومی و همچنین ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری و بهره مندی از توانمندی آنها در جهت حل مشکلات صنعت کشور برگزار می گردد.

در مرحله اول برنامه، شرکت کنندگان با حضور در سالن جلسات شرکت برفاب، با پیشینه ساخت و همچنین واحد تحقیق و توسعه پیشرفته برفاب آشنا شدند.

 در ادامه بازدید، شرکت کنندگان با حضور در خط تولید کارخانه برفاب، با مراحل ساخت لوازم خانگی و پیشرفت های فنی و مهندسی این شرکت آشنا شده و پس از آن با همراهی مسئولین مربوطه از قسمت های مختلف خط تولید بازدید کردند.

لازم به ذکر است شرکت برفاب فعالیت خود را در سال 1369 با تولید کولر آبی آغاز کرده و به‌تدریج با تولید انواع کولرهای آبی، آبگرمکن‌های گاز‌سوز و برقی، بخاری برقی، یخچال و فریزر، فریزر صندوقی، ماشین لباس‌شویی دوقلو و اجاق گاز رومیزی، سبد محصولات خود را کامل‌تر کرده است. فضای سالن‌های تولیدی این گروه بالغ بر 80 هزار متر مربع است. برفاب با بیش از 700 نفر نیروی کار مستقیم، بزرگترین واحد تولیدی خصوصی استان چهارمحال و بختیاری است.

در مرحله دوم این برنامه، نخبگان و مستعدین برتر از قلعه تاریخی چالشتر بازدید کردند.

قلعه چالشتر معروف به « قلعه خدا رحم خان»، در شهر چالشتر قرار دارد که در دوره قاجاریه ساخته شده است. این قلعه، خانه خان محسوب می‌ شد و چهار دروازه داشت. قلعه چالشتر تلفیقی از معماری ایرانی- اروپایی است. این قلعه را خدا رحم چالشتری در اواخر دوران قاجاریه ساخته است. در تاریخ حک شده بر روی سرستون ‌ها این گونه نوشته شده است که تقریبا در تاریخ۱۳۲۱ هجری قمری ساخت بنا به اتمام رسیده است. این بنا در دو قسمت ساخته شده که مساحت آن تقریبا ۱۲ هزار متر مربع می ‌باشد. قلعه چالشتر در مجموع دارای ۵ ایوان و پنج اتاق در اندرونی است و برای ساخت آن ۴۰ ستون احداث شده است. جالب است بدانید که این سازه در سال ۱۳۷۹ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

پس از آن، نخبگان و مستعدین برتر از جاذبه طبیعی گرداب بن بازدید کردند و در این مکان در نشست هم اندیشی به بحث و گفتگو پرداختند و در انتهای برنامه، شرکت کنندگان در مسابقه ورزشی شرکت کرده و به برگزیدگان جوایزی اعطا شد.

  • گروه خبری : گروه های مطالب,گروه های محتوا,گفتگو
  • کد خبر : 173804
مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

تصاویر