بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/02/29 - 14:53
  • - تعداد بازدید: 102
  • - تعداد بازدیدکننده: 99
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با هدف امید آفرینی و هدایت تحصیلی صورت می گیرد /

آغاز طرح ایران گشت بنیاد ملی نخبگان در مدارس چهارمحال و بختیاری

تعدادی از دانش آموزان دختر مستعد استان در طرح ایران گشت با پیشرفت های علمی، فناوری و صنعتی شرکت تولیدی صنعتی بابک متال آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری:

یعقوب طادی رئیس بنیاد نخبگان استان با اشاره به اجرای طرح ایران گشت در استان گفت: این طرح به همت بنیاد نخبگان و با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل صنعت، معدن و تجارت برای دانش آموزان مستعد دوره متوسطه اجرا می شود.

وی تصریح کرد: طرح ایران گشت با هدف آگاه شدن دانش آموزان دوره متوسطه از فعالیت ها، ظرفیت های موجود و پیشرفت های کشور (با اولویت دست آرودهای پس از پیروزی انقلاب)، تقویت حس خودباوری ملی و ارتقای سطح باور دانش آموزان به توانایی های متخصصان و مدیران فعال در کشور، آشنایی دانش آموزان با شاخه ها و رشته های تحصیلی و فرصت ها و زمینه های شغلی مرتبط با آنها و همچنین آشنایی با ظرفیت های بومی و صنعتی استان اجرا می شود.

در ابتدای بازدید، دانش آموزان پایه نهم مدرسه دخترانه مهین کریمی فارسان با تاریخچه تأسیس و همچنین پیشرفت های علمی و فناوری شرکت بابک متال آشنا شدند. سپس در خط تولید شرکت حضور پیدا کرده و ضمن بازدید از ماشین آلات بزرگ و پیشرفته این مجموعه، از نحوه کار این دستگاه ها مطلع شدند. در ادامه دانش آموزان از برج تقطیر بازدید کرده و با کاربرد آن برای تجزیه سفره های یکبار مصرف آشنا شدند. در پایان هم بازدید کنندگان وارد اتاق آرامش شده و توضیحات لازم درخصوص این اتاق را از کارشناس شرکت دریافت کردند. در طول بازدید یک نفر مربی راهنما دانش آموزان را همراهی کرده و سعی بر این داشت که با طرح پرسش های هدفمند، توضیحات کارشناس شرکت را در جهت اهداف بازدید سوق دهد و راهنمای متخصص نیز با سعه صدر و در کمال آرامش به سوالات دانش آموزان پاسخ داد.

لازم به ذکر است شرکت تولیدی صنعتی بابک متال از سال 1359 در زمینه ساخت انواع ماشین های تولید و دوخت پلاستیک و همچنین تولید انواع کیسه های فریزر، زباله، کیسه های زیپ دار، سفره یکبار مصرف، دستکش یکبار مصرف، نایلکس و غیره مطابق با استانداردهای جهانی شروع به کار نموده و تولیدات خود را در حجم وسیعی در بازار کشور و کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکیه، تاجیکستان، گرجستان، پاکستان و غیره توزیع می نماید. نکته حائز اهمیت این است که کیفیت بالای محصولات شرکت بابک متال، منجر به انتخاب این شرکت به عنوان صادر کننده نمونه استانی در پنج سال متوالی شده است.

  • گروه خبری : گروه های مطالب,گروه های محتوا,گفتگو
  • کد خبر : 171416
مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت