دومین جلسه کارگاه مدیریت زمان و برنامه ریزی برگزار شد
به منظور توانافزایی و مهارتآموزی مستعدین برتر در زمینه مدیریت زمان و یادگیری اصول و تکنیکهای برنامهریزی و اولویتبندی، جلسه دوم کارگاه آموزشی «مدیریت زمان و برنامهریزی» توسط بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری با حضور صاحبان استعدادهای برتر و مخترعین استان برگزار شد. این کارگاه در راستای توانافزایی اجتماع نخبگانی و مهارتآموزی آنان در استفاده بهینه از توان و فرصت خود انجام شد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری:
درک اهمیت زمان و برنامهریزی، خودارزیابی و اطلاع از نحوۀ گذراندن وقت، درک اهمیت نگرش و مدیریت فردی در مدیریت زمان، تعیین اولویتها، یادگیری اصول مدیریت زمان و تکنیکهای برنامهریزی و اولویتبندی، تفاوت بین مدیریت زمان و بهرهوری، برنامهریزی برای توسعه بهرهوری و همچنین مدیریت جلسات و ملاقاتها، از اهم موضوعات مطرح شده در این کارگاه بود.
سمانه زارعان (عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران و مشاور مرکز مشاوره دانشگاه شهرکرد) عدم آگاهی و شناخت از خود، داشتن رویاهای بزرگ و هدف گذاری غیر واقعی، ضعف در مهارت تصمیم گیری و اولویت بندی، ضعف در مهارت حل مسئله، تنبلی، اهمالگری و به تعویق انداختن کارها به زمان دیگر، نداشتن مهارت نه گفتن و انجام دادن چندین کار به طور همزمان را از جمله موانع مدیریت و برنامهریزی دانست.
زارعان با اشاره به اینکه «ارزش» مواردی هستند که بالاترین اهمیت را در زندگی ما دارند، افزود: موفقیت و پیشرفت، صداقت و دوستی، کمک به دیگران، ثروت و زندگی سالم می تواند هر کدام در زندگی ما یک «ارزش» باشند که بر اساس هدفمان می توانیم ارزش های زندگی را اولویت بندی کنیم.
زارعان در بخشی دیگر به دزدهای زمان اشاره داشت و افزود: تلاش بی برنامه و بیش از حد در کار، استراحت بیجا در حین انجام کار، توجه بیش از حد به جزئیات و فراموش کردن کار اصلی، تصمیم برای انجام یکباره کارهای بزرگ، گفتگوی بیش از اندازه تلفنی، استفاده غیر متعارف از شبکه های اجتماعی و اینترنتی، تماشای بیش از حد تلویزیون، مطالعه مطالب کم اهمیت و غیر ضروری، دزد های زمان می باشند.
زارعان گفت: ریشه اصلی موفقیت در مدیریت زمان می باشد، به گونه ای که فرد خودش را شایسته، توانمند، قوی در کارها و قادر به حل مشکلات برای رسیدن به هدف بداند.
در ادامه کاربرگهای متعددی توسط مدرس در اختیار شرکت کنندگان قرار داده شد و پس از تکمیل آنها طی یک کار گروهی، مدرس کارگاه به تجزیه و تحلیل کاربرگ ها پرداخت.
در پایان جلسه حاضرین با مطرح کردن سوالات خود به بحث و تبادل نظر پرداختند.