بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/04/15 - 12:53
  • - تعداد بازدید: 167
  • - تعداد بازدیدکننده: 131
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

کارگاه‌ طرح توجیهی و طرح کسب کار برای مستعدان برتر استان برگزار شد.

بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری در راستای اجرای برنامه های آموزشی مصوب، کارگاه توجیهی و کسب کار را به صورت مجازی برگزار کرد.

~/Asset/News/News/Image/1400/Sayer/02.jpg

به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری:


پیمان حیدری، متخصص آموزشBusiness Plan  (BP) و مدرس كارگاه با اشاره به اینکه طرح کسب و کار سندی مکتوب است، گفت: این سند باید ضمن تشریح موقعیت کنونی، نیازها، انتظارات و نتایج پیش بینی شده، کلیه جوانب آن را ارزیابی کند. طرح کامل کسب و کار شامل استراتژی ها و تاکتیک های شروع، رشد و پایداری کسب و کار بوده و به نحوه تامین مالی و جذب سرمایه در مراحل مختلف نیز توجه دارد. طرح کسب و کار نقشه ای است که مسیر حرکت کارآفرینی را به تفضیل نشان می دهد.


پیمان حیدری با اشاره به اینکه در طرح کسب و کار تجاری، به سه سوال اساسی پاسخ می دهیم، افزود: اين سه سوال عبارتند از 1- هم اکنون کجاییم؟ 2- چگونه به اهداف خود برسیم؟ 3- به کجا می رویم؟


مدرس کارگاه به اهمیت تهیه برنامه کسب و کار اشاره داشت و افزود: بیش از ۹۵ درصد شرکت ها در همان ۱۰ سال اول بر اساس ظرفیتشان تکلیفشان مشخص می شود که در همین راستا شرکت هایی که BP را به درستی تهیه کرده اند، ۵۰ درصد درآمد بیشتري نسبت به آنهایی که BP نداشتند کسب کرده اند. از کسب و کارهایی که بیش از ۵ سال عمر کردند، بیش از ۹0 درصد BP مدون داشتند و از کسب و کارهایی که BP نداشتند در سال اول ادامه فعالیت ندادند.


پیمان حیدری، به توضیحات 5 بخش معرفی کسب کار، خلاصه مدیریتی، تحلیل محیط و بازار، شرح کسب کار و برنامه عملیاتی پرداخت و افزود: خلاصه مدیریتی بیان می کند کسب و کار شما چیست، راهبرد و چشم انداز شما چیست، مدل کسب و کار شما چیست، بازار شما چیست، چقدر پول می خواهید و آن را چه خواهید کرد، مزیت رقابت پایدار شما چیست و چه برنامه ای برای رشد و توسعه در آینده دارید؟


حیدری در بخشی دیگر به بحث مطالعه بازار پرداخت و افزود: معرفی نیاز بازار و محصولات و خدمات پیشنهادی، بخش بندی و آنالیز بازار محصولات و خدمات و مشخص کردن ساختار بازار، برآورد تقاضای قابل تامین بازار، تعیین بازار هدف محصولات و خدمات، برآورد قیمت بازار مواد اولیه و سایر نهاده ها و بررسی رقبا در بازار هدف از مهمترین موارد مطالعه بازار می باشد.


حیدری به مکان یابی طرح، انتخاب ظرفیت طرح و انتخاب تکنولوژی اشاره داشت و افزود: بررسی و انتخاب محل مناسب جهت اجرای طرح به نحوی که از جهات فنی امکان پذیر و از لحاظ اقتصادی با صرفه باشد ضروری است. عوامل موثر در تعیین محل اجرای بازار مواد اولیه، نیروی کار، قوانین و مقررات، تسهیلات حمل و نقل، شرایط اقلیمی، سابقه صنعتی محل، تمرکز صنایع، وجود سرویس ها و خدمات لازم برای صنعت مربوطه و ... می باشد.


در پایان جلسه مستعدان برتر سوالات و نقطه نظرات خود را مطرح كردند و به اين سوالات توسط مدرس کارگاه پاسخ داده شد.

  • گروه خبری : SlideShow
  • کد خبر : 134422
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم