تسهیلات و رویدادها

بنر
بنر
امروز : جمعه
08. ارديبهشت 1396
2. شعبان 1438
28. آوریل 2017
امکان‌سنجی و شناخت بازار هدف، پیش‌نیاز موفقیت یک اخترع است مشاهده در قالب پی دی اف چاپ فرستادن به ایمیل
در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان مطرح شد:
امکان‌سنجی و شناخت بازار هدف، پیش‌نیاز موفقیت یک اخترع است

برگزيده جشنواره رويش کوهرنگ و مخترع استان چهارمحال و بختیاری گفت: امکان‌سنجی تولید اختراع و شناخت بازار هدف، رقبا و نقاط ضعف و قوت آنان، ضریب موفقیت اختراع در بازارسرمایه را افزایش می‌دهد.

 

الهه امیرخانی دهکردی؛ برگزيده جشنواره رويش در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، پاسخ به «چرایی اختراع» را مهمترین عامل بروز ایده نوآورانه و در نتیجه گام برداشتن در مسیر حصول یک اختراع دانست.

وی افزود: در گام نخست، یک نیاز سبب ایجاد پرسش در ذهن مخاطب می‌شود و پاسخ به آن نیازمند ایده‌ نوآورانه است.

امیرخانی با تأکید بر لزوم اتخاذ آسانترین و منطقی‌ترین راه‌حل برای رفع کاستی‌ها در قالب اختراع، ادامه داد: اختراعی موفق است که در جهت صحیح پردازش، عملیاتی و در نهایت تولید شود.

برگزيده جشنواره رويش به نقش مهم برگزاري استارتاپ‌ها در توسعۀ فرهنگ خوداشتغالی و كارآفريني اشاره کرد و گفت: ارتقاء خلاقیت، بازشدن افق‌های تازه و نترسیدن از بیان ایده ازجمله نتایج برگزاری رویدادها است. از سوی دیگر، در این رویدادها فرد به‌خوبی درمی‌یابد ایده‌ای کوچک اما نوآوانه می‌تواند زمینه‌ساز تفکر و تحولی بزرگ باشد.

دانش‌آموخته مهندسي مواد دانشگاه صنعتي اصفهان با اشاره به ضرورت توجه به همۀ ابعاد یک اختراع، پرهیز از نگاه تک‌بعُدی را یک اصل مهم در تجاری‌سازی اختراع برشمرد و گفت: غالب اخترعات تنها با لحاظ‌شدن یک تخصص و یا مهارت خاص و در نتیجۀ نگاه تک‌بعُدی ساخته می‌شوند؛ این در حالی است که برای تجاری‌سازی، تولید و در نهایت حصول ثروت نیاز به نگرشی همه‌جانبه است.

امیرخانی با بیان اینکه کارگروهی در حوزه اختراعات با حضور تخصص‌های متفاوت خاصه در بازاریابی و تبلیغات، عمدتاً خروجی بهتری دارد، تصریح کرد: امکان‌سنجی تولید اختراع و شناخت بازار هدف، رقبا و نقاط ضعف و قوت آنان موفقیت اختراع در بازارسرمایه نقش مهمی دارد.

دانش‌آموخته مهندسي مواد دانشگاه صنعتي اصفهان اظهار داشت: مخترعان عمدتاً از توان و مهارت کافی برای تولید انبوه اخترع خود برخوردار نیستند واز طرفی بازارسرمایه نیز اعتماد کافی به آنان ندارد؛ در این شرایط نهادهای حمايت‌كننده مانند پارک‌های علم‌وفناوری و مراکز رشد و همچنین مراكز شتاب‌دهي ظرفیت و امکانات بسیار خوبی دارند و می‌توانند گام‌های مؤثری برای رونق عرصۀ کارآفرینی، تولید محصولات باکیفیت و همچنین جلب اعتماد بازار بردارند.

وی در ادامه با اشاره موضوع اشتغال دانش‌آموختگان، یادآور شد: از سویی نمی‌توان انتظار داشت همۀ دانش‌آموختگان به سمت خوداشتغالی و کارآفرینی حرکت کنند چراکه این عرصه‌ها نیازمند مهارت و تخصص و همچنین استعدادهای خاصی است و از سوی دیگر نیز دستگاه‌ها و نهادهای دولت برای پذیرش این تعداد تحصیلکرده محدودیت دارند. در این بین افرادی که قابلیت و پتانسیل استفاده از دارايي‌هاي نامشهود كه حاصل هوشمندي و ظرفيت‌هاي علمي نيروي تحصيل‌كرده است، را دارند می‌توانند با نگرش دانش‌بنیان وضعیت اشتغال را مخصوصاً در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان بهبود ببخشند.

برگزيده جشنواره رويش در پايان خاطرنشان كرد: برای رسیدن به توليد و اشتغال پايدار، ايجاد انگیزه و فراهم‌ کردن بستر مناسب مادي و معنوي توسط نهادهاي حمايتي و همچنین دوري از فضاي سياست‌زدگي و پرهيز از شعار‌زدگي و از همه مهمتر، استمرار و پشتکار اجتماع نخبگانی لازم است